Ярослав Юдович: Україна все ще не готова до діджиталізації!

Хоча, коректніше буде сказати, що бізнес в Україні не зовсім до цього готовий. Річ у тім, що підприємці звикли, що клієнта в свій бізнес можна залучити або за допомогою сарафанного радіо, або за рахунок реклами. Престижно, коли твій бренд вирізняють серед інших, це своєрідний показник довіри, а якщо вам довіряють, то у вас завжди будуть клієнти.  Але час змінюється і вимагає нових підходів для розвитку бізнесу. 

Люди перестали дивитися телебачення, вони все більше користуються інтернетом, причому не тільки молодь, але й старше покоління, яке вважається найбільш платоспроможною аудиторією, усе більше звертається до можливостей інтернету. Вони дивляться YouTube, гортають стрічки Facebook та Instagram, вони не активні користувачі, не ведуть постійні листування і не лайкають пости, але ці люди вже там, ваша цільова аудиторія вже в інтернеті, а не за кермом на дорозі, і вже точно не в метро вдивляється в рекламні листівки вашої компанії в жахливому підземному освітленні. 

За останні 10 років кількість користувачів соціальних мереж у світі перевищила позначку у 2 мільярди. В Україні на сьогодні понад 13 мільйонів людей є користувачами соціальних мереж. 

Можемо зробити висновок, якщо вашого бізнесу ще немає в соцмережах, ваш бізнес незабаром може стати неконкурентоспроможним гравцем у своїй ніші. 

Яке  місце займають соцмережі в наш час? 

Соцмережі — це ваша вітрина! Раніше вітриною в інтернеті вважався сайт, тому багато компаній створили собі по-справжньому шикарні сайти, але після революції смартфонів, сайти почали теж втрачати свій інтерес для користувачів, і їм на зміну почали приходити соцмережі. Саме по вашим соцмережам користувачі можуть вирішити, чи варто з вами мати справу, чи ні. 

Погляньмо на ситуацію простіше: якщо ви захочете відкрити магазин, або представництво своєї компанії в будь-якому місті, де б ви це зробили, на якихось дрібних вуличках, чи на центральній багатолюдній вулиці? 

Я думаю, відповідь очевидна! Маємо схожу ситуацію і з вашими соцмережами, ваше завдання — створити максимальну прохідність, а для цього потрібні об’єм, увага людей до вашої сторінки, передплатники, лайки, коментарі, адже саме це привертає увагу. І нехай у вас не куплять сьогодні, але чим частіше вас будуть бачити потенційні клієнти, тим вища ймовірність того, що купуватимуть саме у вас завтра.

Нумо міркувати далі, обираючи між двома невідомими магазинами, якому ви надасте перевагу: який виглядає яскраво, з привабливим та різноманітним товаром, і дає зрозуміти, що ви зможете придбати щось особливе, або тому, який виглядає буденно із посереднім товаром? 

Я думаю, і тут відповідь очевидна! Тому ваші соцмережі повинні жити, бути наповнені контентом, оновлюватися і виглядати привабливо для вашого потенційного клієнта. 

Наразі деякі підприємці з досвідом повинні б мені заперечити: «сарафанне радіо привело до мене найкращих клієнтів, а ось усі ці новаторські ідеї — не для мого бізнесу». 

Річ у тому, що схема роботи сарафанного радіо виглядає так: хтось комусь розповів, і привів його до вас. Проблема в тому, що сарафанне радіо з’являється з часом, за який вам необхідно довести своїм новим клієнтам, що з вами можна працювати, і переконати їх, що ви найкращі, для того, щоб вони, у свою чергу, привели до вас своїх друзів. Чи не краще спробувати обійти цей етап, або якось його прискорити? 

Кого слухають багато і у кого є можливість розповісти про вас своїй аудиторії? 

Звичайно, це блогери, а точніше лідери думок, адже навіть серед блогерів, не всі є лідерами думок: одні просто роблять розважальний контент, за іншими ж люди стежать і слухають їх. Тобто, ви не повинні бути на ринку десять років, щоб про вас почали говорити, створюючи ефект сарафанного радіо, можна просто розумно взаємодіяти з лідерами думок для вашої аудиторії, а вони однозначно є у людей різного віку.

Нумо резюмувати! Ваш бізнес в інтернеті нічим не повинен відрізнятися від свого аналога в офлайні. На вашій сторінці завжди повинні бути люди, ви повинні завжди показувати динаміку руху вперед, щоб люди бачили зміни, і в них з’явилося бажання стати саме вашими клієнтами, а також про вас повинні говорити, що також реально завдяки лідерам думок. Все це лише верхівка айсберга, освоївши яку ви вже можете розраховувати на лояльність певної частини користувачів інтернету, зацікавленої вашим продуктом, різниця між онлайн та оффлайн полягає у тому, що онлайн привернути увагу вашого покупця значно простіше. 

Український підприємець не готовий до діджиталізації свого бізнесу, не тому що це не працює, або у нас з вами щось не так, а просто через банальний страх, адже все невідоме лякає. Але ж і ваш перший бізнес відкривати було страшно, та все ж ви  зробили це, тоді чому не розвинути його в мережі? Відкиньте всі побоювання, тим більше, коли у вас є такі партнери як Creative.ME. Ми займаємося онлайн маркетингом вже ось два роки, і за цей час ми довели багатьом підприємцям, що інтернет — це не страшно, а для багатьох — і взагалі може дати друге дихання для бізнесу. 

Ярослав Юдович

creative-me.com.ua

 

В тему

Discussion about this post