Олександр Висоцький: «Консалтинг – це сфера, у якій відсутні стандарти»

 

Сьогодні в нашій редакції — гість із Нью-Йорку, який побудував бізнес майже по всьому світу. Це засновник консалтингової компанії, яка носить його прізвище, що стало добре відомим брендом Visotsky Consulting — Олександр Висоцький. Що таке консалтинг і чому у нього негативний імідж? Про Школу Власників Бізнесу, про піар, про складові свого успіху, про перші кроки у сфері консалтингу, про правила ведення бізнесу, а також про те, чому вкрасти ноу-хау Visotsky Consulting майже неможливо – далі в інтерв’ю.

 

Олександре, Ваше прізвище стало брендом. Скажіть, як Вам це вдалося?

 

Гарне питання. Я прийшов у консалтинг із виробничого бізнесу. Його специфіка полягає у тому, що покупець отримує цінний товар і користується вашими послугами постійно або більше не приходить до вас за покупками. У виробництві є чіткі стандарти, а коли я почав робити перші кроки у сфері консалтингу, то просто побачив, що консалтинг — це сфера, у якій відсутні стандарти.

 

У Вас траплялася колись ситуація, коли компанія (підприємство) купувала навчання на проекті Школа Власників Бізнесу (а це коштує чимало грошей), і система не спрацьовувала? І чим саме були незадоволені клієнти?

 

Так, звичайно, у нас було чимало «факапів». Я таким чином оцінюю компетентність консультантів, запитую у них — який відсоток по зірваних проектах. Якщо він закочує очі і каже, що у них все на 100% спрацьовує, то я розумію, що це не професіонал, бо так в житті не буває. В нашій компанії є статистика, згідно якої приблизно 70% клієнтів використовують всі надані їм інструменти; 30% використовують тільки частину цих інструментів; 3-4% — ми припиняємо консалтинговий проект. В останньому випадку з певних причин ми найчастіше не можемо повноцінно впровадити систему управління в бізнес клієнта. На початку проекту інколи буває, що у нас із співвласниками дружба, мир, а потім виявляється, що там є внутрішні суперечності, які роздирають компанію. У такий момент краще завершити проект. Це бізнес, де ми працюємо з людьми, тому я не уявляю такого, щоб все спрацьовувало на 100%.

 

А коли все ж таки трапляються випадки, що клієнти після надання їм консалтингу залишилися незадоволеними, — як Ви вирішуєте цю проблему?

 

Підступність сфери консалтингу полягає в тому, що у більшості випадків, коли клієнт навіть ще не отримав повний продукт, він все одно задоволений. Я вважаю, що це псує індустрію. Тому що ці 30%, які використовують тільки п’ять інструментів із шести, вони теж задоволені. Але коли у нас є явні «факапи» і клієнт незадоволений, то ми просто повертаємо гроші.

 

Відомо, що, для того щоб потрапити на проект Школа Власників Бізнесу, необхідно мати як мінімум 12 працівників у штаті компанії. То що ж робити та як організувати бізнес, коли в тебе працює 3-4 людини замість необхідних 12?

 

Коли ми впроваджуємо систему управління, це ж не просто якісь папірці та схеми. Результатом проекту є керівники, які використовують ці інструменти для підвищення ефективності компанії в цілому. Фактично, ця кваліфікаційна вимога — не просто 12 працівників, а потенційна кількість керівників, яких протягом проекту ми можемо виростити і сформувати департаменти. Ми просто не беремо у Школу Власників Бізнесу управлінців, які мають менше, ніж певну кількість керівників. Тому що, з моєї точки зору, це будуть просто гроші, викинуті на вітер. Тобто власник не отримає потенційної інвестиційної віддачі. І технічно ми не зможемо виконати свою роботу. Це не означає, що в такі компанії не можна впровадити ці інструменти. Це означає, що наш продукт не дозволяє брати такі компанії на проект.

 

До того як Ваше прізвище стало відомим, майже ніхто не знав, що таке Visotsky Consulting. Як Ви продавали проект тоді?

 

У 2008 році стартувала перша група на Школу Власників Бізнесу. Каналом просування були конференції. Я зібрав людей, які вже були на моїх семінарах. Я їм сказав, що зробив проект, і що вони можуть стати першими його учасниками, і що я впевнений у тому, що це все буде працювати. Перша ціна за Школу була менша, ніж 10 тисяч доларів за 8-місячний проект.

 

В сучасному світі досить популярним стає також і мотиваційний консалтинг. Це коли ти прийшов після майстер-класу в ейфорії, з думками, що будеш щось робити, а потім  розумієш – інструментів як таких немає, лише емоційне збудження і бажання нових звершень… Ваше ставлення до цього?

 

Я високо ціную і мотиваційних спікерів, бо інколи ти знаєш, як зробити, але немає імпульсу. Тоді такий спікер стає тобі у нагоді.

 

Існує такий вираз: «Потрібно рекламувати себе! Джерело забувається, а інформація вже закріплюється в головах ваших користувачів». Ви погоджуєтеся з цим? І взагалі, яке Ваше відношення до PR?

 

PR — дуже важливий інструмент, особливо в нашій сфері, у сфері консалтингу. Але PR не працює моментально, над цим потрібно працювати довгий час. PR добре працює, коли у тебе є хороший продукт. Якщо хорошого продукту у тебе немає, то це просто «PR піару». Це нудно, і люди це швидко розпізнають.

 

Чому Ви назвали компанію власним прізвищем?

 

Справа у тому, що коли я вирішив створити цей консалтинг, я вже зробив собі ім’я. Я проводив семінари в різних російськомовних країнах за темами: «Структура компанії» та «Обов’язки власника бізнесу». Я давно хотів створити компанію, яка б автономно, незалежно від мене працювала (що, до речі, і відбувається зараз). Я приїхав вперше за 1,5 роки до Києва, і багато хто із співробітників побачив мене перший раз. Коли я створював свою компанію, то розумів, якщо я дам компанії своє ім’я, це дасть мені більш швидкий старт, бо ніхто не буде питати про те, що це за консалтинг. На початку я вже зміг монетизувати те, що я вже створив, свій власний імідж. Але тут є пастка. Думаю, що всі розуміють — коли ти даєш компанії своє ім’я, то назавжди їй належиш.

 

Ваша компанія оцінюється приблизно у 35 мільйонів доларів. Для когось це повітря. Адже у інших компаній є виробничі потужності, і це якось можна виміряти. Як виміряти Вашу компанію в ці 35 мільйонів?

 

Деякі люди вважають, що консалтинг — це ти вийшов на сцену, розкриваєш рота і видаєш звуки. Але насправді є точна методика, як виробляти цей продукт. Якщо за приклад взяти інститут, то там є методичні матеріали. В консалтингу все так само, плюс є матеріали, як навчити консультанта, є точні інструкції і регламенти того, як консультант має працювати з клієнтами. Ноу-хау Visotsky Consulting — це приблизно 4,5 тисячі сторінок. Плюс десятки буклетів. Плюс книги. А також спеціалісти. Усе це поєднано у систему, яка є брендована.

 

Ви сказали про 4,5 тисячі сторінок. Ви взяли за основу саме вчення Рона Хаббарда і додали свої інновації?

 

4,5 тисячі сторінок — це мої методики та інструкції. Рон Хаббард дуже глибоко описав область менеджменту, у своїх статтях написав закони. Наприклад, якщо взяти структуру компанії, то він написав загальні закони, на яких будується структура компанії. Він ніколи не описував, якою повинна бути структура торгової компанії чи виробничої. Це деякі принципи, як закон всесвітнього тяжіння, коли потім на основі цього тисячі, мільйони інженерів по всьому світу створюють якісь винаходи, розробки і таке інше. Так і тут. Є написані закони, а моя робота – створити методики, які застосовуються на практиці і дають результати.

 

35 мільйонів, 4,5 тисячі сторінок… Що ще входить у капіталізацію?

 

У капіталізацію входить клієнтська база, гудвіл. Чотири місяці тому ми підписали ліцензійну угоду з консалтинговою компанією на Тайвані. Вони хочуть мою методику, хочуть бренд Visotsky Consulting. Ми почали перекладати матеріали на китайську мову. Із цього ми отримуємо дохід. Те ж саме у нас незабаром відбудеться у Латинській Америці. Також ми підписали угоду із Кореєю. Тож, ця методика затребувана, і буде працювати десятки років.

 

Який оборот компанії, який її чистий прибуток?

 

Наш брудний прибуток складає приблизно 15% від усього прибутку. Це не дуже прибутковий бізнес. У ньому велика складова зарплат, навчання персоналу. Тому філіалів не так багато.

 

Дуже часто є ситуації, коли ти виробляєш продукт, а потім хтось його адаптує, “копірайтить” та продає як свій власний. У Вас такі ситуації виникали?

 

У нас ця ситуація дещо по-іншому виглядає. Декілька років тому у нас був клієнт, який пройшов консалтингову програму і через декілька місяців відкрив Школу бізнесу на Західній Україні. Так, у нас дуже багато наслідувачів. Вони є в Україні, Росії, вони створюють модульні програми, які зовні виглядають дуже схожими. Але вкрасти ноу-хау майже неможливо не тому, що ми його захистили, а тому, що це дуже складно. Крім цього у мене є академія консалтингу, де на навчанні, яке триває 10 місяців, постійно знаходиться 20-30 консультантів. Окремо є програми для лекторів, потім програми для мого власного персоналу… Це дуже важко. Якщо хтось і спробує це зробити, то це буде жалюгідна копія.

 

Які три складові Вашого успіху?

 

Постійне вдосконалення продукту, вірність своїй меті та класна кваліфікована команда. Також перші роки я багато часу інвестував у піар, писав багато публікацій, старався всюди виступати.

 

Скільки зараз працівників у Вашій компанії у шістьох філіалах? Ми знаємо, що Ви є в Україні, в Росії, в Казахстані, в Америці, в Китаї, в Тайвані.

 

Небагато. Приблизно 170 людей. Київський офіс — найбільший.

 

                                                                                Бесіду вела АНАСТАСІЯ РАГІМОВА

 

В тему

Discussion about this post