Чому фари у авто світять погано

Історія, напевно знайома багатьом: поїздивши одного вечора на чужій машині, раптом помічаєш, як погано світять фари на твоїй власній. Хоча начебто і з лампами все гаразд, і промінь налаштований правильно. У чому причина поганого світла?

Фари “погано світять” – поняття відносне. Для об’єктивної оцінки світлотехніки добре б з’їздити на діагностику, щоб фахівці за допомогою люксометра чи іншого приладу визначили силу світла ваших фар. До слова, коли в Україні існував державний технічний огляд, в його рамках контролювали як правильність установки фар, так і силу світла.

При проходженні державного техогляду на СТО перевіряють установку і яскравість фар, причому надмірна теж неприпустима.

Отже, що може бути причиною поганого світла.

  1. Старі лампи. І лампи розжарювання (галогенові), і ксенонові лампи з часом тьмяніють. У галогенках вольфрам, який випаровується з нитки розжарення, осідає на склі колби зсередини, знижуючи її прозорість. В принципі, саме газ-галоген, що наповнює колбу, повинен перешкоджати цьому, але всьому є межа. У “ксенона” світло тьмяніє через зміни складу газу, який вигоряє, а також через зсув спектра в блакитну сторону, а таке світло створює гіршу освітленість.
  2. Відбивач – пошкодження. Фари з неякісними (нерідними) ксеноновими лампами втрачають яскравість через вигоряння відбивача – перевірте, чи не втратив він колишній блиск. Якщо так, фару доведеться міняти – і краще повернути в неї рідні лампи розжарювання. На зовсім старих машинах з галогенками відбивач теж може втратити свої властивості – через облуплення покриття або корозію.

  1. Відбивач – бруд. Рідко, але трапляється, що в фару, яка розгерметизувалась, потрапляє бруд (через зміну температур повітря з пилом циркулює в фарі досить активно), яка осідає на відбивачі і склі. Фару можна помити зсередини – теплою мильною водою, але ні в якому разі не протирати відбивач!
  2. Скло. Скляних стекол (вибачте за каламбур!) на сучасних автомобілях не зустріти, а замінює їх пластиковий ковпак, який з часом покривається подряпинами, жовтіє, мутніє і стає менш прозорим.

Вирішити проблему можна поліруванням у майстрів, які наводять марафет на кузов – пластикові “сткельця” нинішніх фар непогано піддаються професійним поліролям для лакофарбового покриття. У природі існують також комплекти для самостійного полірування фар.

  1. Проводка. Зовсім вже рідкісний варіант – корозія в з’єднаннях проводки, через підвищений опір в яких лампи фар отримують знижену напругу. В такому випадку фари (фара) світять зовсім вже слабо, з яскраво вираженим жовтим відтінком. Роз’єми і клемники потрібно розібрати, промити і зачистити. Найчастіше проблему потрібно шукати в з’єднаннях “маси”.

Рекомендація Авто24

Якщо автомобіль не “свіжий”, причина поганого світла швидше за все буде комплексною. Якщо ваші фари світять погано, насамперед вивчіть стан склаі відбивачів, для цього не потрібні ніякі витрати. У більшості випадків ефективним заходом буде заміна ламп на нові. Рекомендується придбати сучасні світлодіодні лампи або галогенові з підвищеною віддачею: +30%, +50%, +100%, +130%. При цьому не варто прагнути максимально високого збільшення ефективності – у багатьох випадках чим більше вищевказаний “плюс”, тим менше ресурс такої лампи.

Якщо автомобіль має солідний пробіг, краще купувати до нього лампи з підвищеною світловіддачею: +30%, +50% і т.п.

І будьте розбірливі при виборі виробника. Вироби no name зі сходу забезпечують високу яскравість не за рахунок більшого тиску газу в колбі і особливого скла, а за рахунок підвищеної потужності. Споживання таких ламп досягає 90 ват замість штатних 55-60 Вт, що може руйнівним чином подіяти на контакти ваших перемикачів та дроти.

 

В тему

Discussion about this post